Sportem ke zdraví

Každý jsme jiný a každého z nás baví něco jiného. Toto platí samozřejmě i pro sportování. Někdo se sportu vyhýbá jako čert kříži, někdo bez denní dávky pohybu nemůže žít. Druhá skupina lidí se samozřejmě cítí lépe, je méně unavená, má rychlejší metabolismus a není na nich vidět tolik stárnutí. Tato fakta jsou dokázána již několika výzkumy, a tak by se i ti, kteří raději tráví čas doma u televize, měli přemluvit k většímu množství pohybu.
Žena v posilovně

Že nevíte, jak začít? Určitě nemá žádný smysl nutit se do sportu, který vás nebaví. Nesnášíte běhání? Tak neběhejte. Najděte si činnost, na kterou se budete těšit a nebudete otrávení z toho, že jdete zase cvičit. Pokud máte odpor k jakémukoliv pohybu, nebo trpíte obezitou, volte nejprve procházky, kolo nebo plavání. Začněte na 30 minutách denně a postupně přidávejte na rychlosti a délce pohybu. Zkuste si vyhradit pravidelnou dobu alespoň 3x týdně. Stáhněte si hudbu, která vás baví a pusťte si ji do sluchátek. V bazénu také můžete poslouchat, existují voděodolná Bluetooth sluchátka, která jsou vybavena přímo na plavání.
Boty a činky

Pokud vás nebaví pohyb samotné, můžete zkusit nějaké skupinové cvičení. V dnešní době je jich celá řada, obzvláště ve velkých městech. Můžete zkusit aerobní cvičení, bojové sporty, posilování apod. Výběr je pouze na vás a na vaši kondici. Pro začátek je dobré začít s nějakým cvičením na hudbu, které vás dostane do kondice, ale zároveň vás úplně nezničí. Můžete zkusit například Bosu, což je cvičení na speciální polokouli. Toto cvičení vám pomáhá stabilizovat střed těla, posílíte tam svoji kondičku ale zároveň i problematické partie. Podobným neméně účinným cvičením spíše pro ženy je tzv. jumping, který probíhá na speciálních malých trampolínách. Pro muže i ženy je vhodný také kruhový trénink či tabata, které zvyšují kondici i tvarují postavu.

 

2/5 - (1 vote)